Fakta


 

MORALISKA FRÅGOR:

Ska dödshjälp finnas i Sverige?

Nej... jag skulle vilja svara ja på denna fråga men det finns många moraliska dilemman som måste lösas innan jag kan svara ja till 100%. Om man ska ha dödshjälp i Sverige vem bestämmer vem som får dödshjälp eller inte? Om jag blir hjärnskadad ska då någon annan bestämma att jag inte ska få leva mer? Eller om jag är självmordsbenägen ska jag ändå räknas som kapabel att ta ett beslut att avsluta mitt liv? När det finns klara riktlinjer som är felsäkra (vilket inte kommer hända) då kan jag säga att det ska finnas dödshjälp i Sverige. Vilket är tråkigt för det är väldigt många människor som idag får plågas till döds men vad släpper man lös om man tillåter aktiv dödshjälp?

Är det okej att döda djur för att få mat eller kläder, fast vi kan ana att djuren lider?

Nej! Av den enkla anledningen att man kan döda djur på ett sätt så de ska slippa lida. Människor är sjuka djur som dödar för skojs skull. Det slaktas för mycket djur i västvärlden som sedan bara går till spillo, man äter inte köttet och det får slängas. Det är inte fel att äta djur men det är fel att plåga djur och fel med den enormt äckliga köttindustri som bedrivs.

Är det omoraliskt att vara otrogen?

Nej men det är inte schysst och det är ett beslut som var och en får leva med.

Är det moraliskt acceptabelt att döda i krig för att försvara sitt land?

Ja fast det beror på vad kriget handlar om. Att kriga för fred är som att knulla för att bli oskuld.

Är det okej att en rik person köper en fattig persons njure för 1 miljon kronor?

Nej inte moraliskt sätt för en människa ska inte behöva sälja sina organ för att överleva de är fruktansvärt och man ska inte få allt serverat på silverfat bara för att man är rik.

Är det okej att köpa sexuella tjänster om den som säljer får 1 miljon kronor och ingen hallick får några pengar?

Nej, prostitution är vidrigt. Sex ska vara på lika villkor och det är det inte när det handlar om prostitution.

Är det moraliskt acceptabelt att höja priset på en snöskyffel från 150 kr till 800 kr när det snöar?

Absolut inte men så fungerar handeln.

Är det acceptabelt rätt att begå självmord?

Ett beslut jag anser är upp till var och en men samtidigt tycker jag personen ska försöka söka all hjälp den kan få. Man kan inte ge upp utan en kamp.

Är det acceptabelt att ge dödshjälp?

De har jag väl redan svarat på? Det beror på situation.

Är det okej att döda en för att rädda fem personer?

Vem är det som dör? Vilka är det man räddar? Oftast har nöden ingen lag men som sagt beror det på situation.

Är det viktigt att den som mördare får sitt straff även om vi vet att han aldrig kommer att göra om det?

Hur kan man veta att han aldrig gör om det? Men ja det är viktigt. Alla handlingar man begår har en konsekvens.

Tycker du att man har mindre rätt till vård om man själv har förorsakat sin sjukdom exempelvis narkotikamissbruk?

Nej

I


NTERVJUFRÅGOR:

Märkeskläder eller secondhand?

What ever bara de är snyggt :D

Mac eller PC?

Pc fattar mig inte på Mac

Liknar du en kändis?

Nope de tror jag inte

Bästa låten i världen?

Hehe har ingen favoritlåt. =P Men Volbeats låtar är kung!

Är det ok med vita lögner?

Okej? Nja det skulle jag väl inte påstå men man gör de väl ändå?

Vilken dokusåpa skulle du helst vilja vara med i?

Ingen

Hur många timmar sover du per natt?

Helst åtta men oftast mindre

Favoritsåpa alt. dokusåpa?

Men jag ser inte sån skit

Vilket lands matkultur tycker du bäst om?

Vet faktiskt inte

Vilket intryck gör du på andra?

Kaxig, snäll och social

Det här vill jag bli när jag blir stor

Är jag inte redan stor? ja inte vet jag, helst musiker men de kommer ju hända när helvetet fryser till is.

Detta skulle jag vilja prova på

Fallskärmshoppning

Den här personen skulle jag vilja kasta en tårta i ansiktet på...

Bara en person? Äh jag väljer att inte uttala mig i denna fråga. En viss lokal politiker kanske alternativt en bunt idioter man vet vilka de är.

Det här får mig att bli alldeles vansinnig...

Folk som snackar skit och hymmlar med det, de som ljuger ihop falska historier och sprider rykten samt backstabbers.

Berätta tre saker som människor skulle bli förvånade över att veta om dig?

Finns det något att bli förvånad över?

Vilken egenskap vill du helst se hos andra?

Lojalitet och omtänksamhet

Hade du något smeknamn när du gick i skolan?

Nej inget speciellt

Hur var du som barn?

Nyfiken

Vad tycker du om fildelning?

Jag är inte mot det iaf =P

Varför bloggar du?

Vet faktiskt inte.. har ju aldrig något intressant att säga iaf

Betyder kärlek mer för dig än vänskap?

Är inte vänskap också en slags kärlek? Jag älskar alla mina vänner, och min familj samt min pojkvän. Skulle inte vilja välja någon framför någon annan.

Vad kan man leva utan?

Idioter

Vilket är viktigast hos din partner?

Tillit och omtänksamhet

Har du funnit Harmoni i ditt liv?

nej

Hur ofta lagar du mat hemma?

För sällan

Vad skulle du göra med ett friår?

Resa

Vilket lands matkultur tycker du bäst om?

Dunno

Hur svarar du i telefonen?

Hallå... eller kanske Sandra

Är du pinsam på fyllan?

Alltid men hör väl till? Inte som att jag brukar få ångst tycker de bara är kul ja =P

Vilken var din första konsert?

Haha jag var 12 år o vilka de va tänker jag inte säga =P

Hur ser folk dig?

Förhoppningsvis för den jag är... en småkaxig snäll tjej som är omtänksam och alltid ställer upp.

Människa som gör dig enbart ledsen?

En person i min omgivning som konstant utnyttjar vår vänskap. BLÄÄÄÄÄ

Människa som gör dig enbart glad?

Som alltid gör mig glad? Mormor =)

Värsta känslan?

Svartsjuka

Favorit tv-program?

Kriminalserier

Hur ser en perfekt ledig dag ut för dig?

Ja så länge jag får umgås med nära och kära är jag nöjd =)

När grät du senast?

Juldagen tror jag

Är du vidskeplig?

Ibland men inte så ofta

Vad skulle du vilja ändra i ditt liv om du fick ändra på vad du ville?

Ja alla år jag slösat bort på idioter

Skulle du vilja vara med i kungafamiljen?

Nej varför de?

Vad har du alltid velat göra men aldrig vågat?

Är nog mycket men kommer inte på något just nu.

Vart går din drömresa?

Vet inte, har inte hittat något drömresemål.

Vem är ditt drömragg?

Men vilken löjlig fråga.

När blir man vuxen?

När man kan klara sig själv både fysiskt, psykiskt, ekonomiskt. När man kan ta ansvar för sig själv och kan sätta andra före sig själv när det behövs.

Vill du säga förlåt till någon?

Nu? Jag brukar oftast göra det direkt men de finns säkert någon som jag skulle behöva säga förlåt till.

Vem är din hjälte?

Jag är omgiven av hjältar :D

Vad tror du på?

Töntigt kanske men jag tror på något slags liv efter döden.

Vilken dokusåpa skulle du helst vilja vara med i?

Ingen!

Vad skulle du helst vara - snygg eller lycklig?

Lycklig =) Skönhet falnar.

Vad är lycka?

Lycka är en känsla av eufori.

Vilka personer beundrar du?

Starka människor som tar sitt öde i sina egna händer.

Vem var din första kärlek?

Jag vet inte som det känns nu så är det nog Jörgen åtminstone har jag aldrig älskat någon på det sättet.

Vem har makten i ditt liv?

Inte jag iaf.

Har du någon dold talang?

Dold? Nej jag tror inte det

Har du mobbat någon?

Ja fast jag förstod det nog inte då.

Vilket djur skulle du vilja vara?

Inget alls, djur lever ett tufft liv.

Har du någon fobi?

Flera, höjdrädd bland annat.

Vad är det pinsammaste du gjort ?

Haha pinsammaste? Jag vet inte jag har gjort så mycket men jag grämer mig inte för det.

Har du snattat någon gång?

Ja och jag blev ertappad också.


 

 

 


Kommentarer
Postat av: Johnny

Kan inte second hand tillhandahålla märkeskläder? :P

2009-02-01 @ 18:41:01
URL: http://www.clubdestroyer.se
Postat av: EbbaLee

det var backstreet boys fniss

2009-02-20 @ 18:10:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0