Kära Peter Pan!

Kära Peter Pan!

Du är pojken som aldrig kommer bli vuxen, som inte vill bli vuxen men jag måste utvecklas jag kan inte stanna i landet Ingenstans för alltid. Det är din dröm inte min och jag måste återvända till min värld där man blir vuxen, tar ansvar för sina handlingar och där man lever på lika villkor. Jag är trött på dina barnsliga utspel och din egocentriska karaktär och på att du aldrig tar hänsyn till mig. Ser du mig Peter? Har du någonsin sett mig?
Varför tog du med mig hit till landet Ingenstans?  Jag hör inte hemma här och jag har aldrig gjort det.

Jag kommer sakna dig men jag tror det är bäst så här, att jag reser hem för att fullfölja mitt öde och mina drömmar. Livet är inte en lek Peter när ska du inse det?

Jag hoppas att du en vacker dag kommer till insikt med att landet Ingenstans är en drömvärld, en illusion som egentligen inte existerar annat än i ditt huvud. Även om ditt sinne inte åldras så åldras din kropp och du kommer fysiskt genomlida samma procedur som alla andra människor oavsett om du vill bli vuxen eller inte. Snälla vakna ur din mentala dvala och se världen för va den är.

Farväl Peter jag kommer alltid älska dig och du har alltid en plats i mitt hjärta.

Din Wendy


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0