Veterinär skar halsen av ponny

Jag kan inte annat än beklaga hela den här sorgliga händelsen. Det här ska inte kunna få hända. Se artikeln: Veterinär skar halsen av ponny Vet inte vad som är mest sjukt i hela historien att en veterinär kan vara så otroligt jävla inkompetent eller att svenska rättsväsendet är så jävla inkompentent. Om vi börjar med veterinären så skulle jag vilja fråga den människan hur hon tänkte. Hur kan man ta på sig ett jobb man inte är säker på? Behöver man inte som veterinär ett bra omdöme? Är det här beslutet grundat på ett bra omdöme? Hur tänkte du överhuvudtaget? Och arbetsprover utför man inte sånt innan man blir färdig veterinär?

Att fela är mänskligt men att ta såna fruktansvärt dåliga beslut är ett direkt tjänstefel. Då kommer vi till nästa punkt. Hur kan hon enbart få en varning när det så solklart är ett uppenbart tjänstefel. Det är inte ett misstag hon gör hon utför en handling hon inte har någon som helst skicklighet eller kunskap om och utgången blir fruktansvärd. Vad hade hänt om en vanlig svensson hade avlivat sitt djur på detta sätt? Hade dem också bara fått en varning? Jag tycker det är helt sjukt att hon inte förlorar sin licens och jag tycker dessutom hon skulle blivit dömd för djurplågeri. Det är helt oacceptabelt att hon får ett så lågt straff för vad hon gjort.

Jag har alltid förespråkat att man inte ska avliva sina djur själv för att de kan gå fel utan att man ska låta veterinärer avliva djur så det blir gjort på ett proffessionellt sätt så att djuret inte ska behöva lida. Efter att man läser en sån här sak (och det är inte första gången det händer) så börjar jag tvivla på om det är så mycket mer proffessionellt att låta en veterinär avliva djur om det är så här "duktiga" de är. Man ska självklart inte dra alla över en kam men genom att ge henne ett så lågt straff så säger man ju i princip att detta är en sak som kan ske vem som helst i branchen och det är inte sant. En duktig veterinär skulle aldrig gjort en sådan missbedömning. Med så höga poäng för att komma in på utbildningen tycker man att hon borde haft lite mer vett i skallen.



SKANDAL!

Kommentarer
Postat av: Jenny

Vilken idiot till veterinär! Jag mår fan illa!! :(

2009-01-21 @ 22:45:58
URL: http://minkostochtraningsdagbok.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0