Duktig flicka!!!

Nu är jag klar med alla julklappar... äntligen. Igår köpte jag de sista så idag ska jag städa =( Jag verkligen HATAR att städa för de är katthår tamefan överallt. I julklapp önskar jag mig en trimmer så ska jag klippa av katterna allt hår istället för Pelle Svanslös blir det Bubbas hårlös. Vem är så dum i huvudet att köpa en vit halvperser när alla (utom dumjäveln som köpte den) vet att perserkatter hårar året om? Vem är så dum att de köper mörka möbler och gardiner när de har en vit katt som tappar hår som en cancerpatient? Jag är skyldig, I'm the stupid bastard.

Haha btw så blev jag återigen förödmjukad igår. Fan va jag älskar korkade brudjävlar.. Borde ha sagt nå bitchigt tillbaka bara för att hon var så korkad men jag tyckte synd om henne, jag menar hon fattade säkert inte att hon sa de mest korkade man kan säga när man hamnar i en sån där situation. Haha appropå det hittade jag en rolig definition av vad en bimbo är på nätet.

Dum person
 Bimbo (italiensk kortform för bambino, barn. Ordagrant betyder bimbo - liten pojke, medan bimba betyder - liten flicka.) är ett nedsättande uttryck för kvinna (och mindre vanligt, man) med slående låg intelligens, och även i de flesta fall bristande slutledningsförmåga. Uttrycket kan också användas om en kvinna som gör sig (ö)känd(?) genom inget, alternativt åker snålskjuts på en känd man.
 Några punkter som ofta stämmer in på bimbo:
  •  Lägger större delen av sina pengar på smink, kläder och annat "ytligt"
  •  Är väldigt beroende av uppmärksamhet och bekräftelse
  •  Föredrar att bli uppraggade, helst av snygga äldre killar  
  •  Läser ej böcker
  • Gymmar hellre än läser och pluggar, då kroppen ju är viktigare än hjärnan. Tror att man får glasögon av att läsa
  • Saknar verkliga intressen. Däremot intresserad av kändisar, dokusåpa-media, killar eller kläder och smink.
  • Bleker gärna sitt hår så ljust som möjligt
  • Har tvåsiffrigt IQ 
  • Försöker skoja bort sin ointelligens genom att spela ännu mer ointelligent. Menar att smart = tråkig.
  •  Drömmer om att synas i tv och media 
  • En bimbo med gott om pengar, kan lägga ner hur mycket pengar som helst på skönhetsoperationer och bröstimplantat.
Bimbo kan i vissa fall vara synonymt med discobrud,men en bimbo är ofta lågpresterande i intellektuell mening och utseendeintresserad, medan en discobrud ofta börjar sin karriär redan i högstadiet och avslutar den med att bli en normaliserad tvåbarnsmoder med eller utan make eller sambo.

 Se även:
  • Essex girls
  • Bimbo Boy
  • Blondin 
  • Linda Rosing + en del andra kvinnliga dokusåpastjärnor
  •  Jannike Björling
  • discobrud 

Hahaha hur kul var det inte att de hade definerat några punkter på hur en "typisk bimbo" är då =P Stereotyper och fördommar existerade inte alls i denna dock lite underhållande text.
Är du en bimbo??

Kommentarer
Postat av: JojjeB

Hello, my namn is Jojje and I'm a bimbo

2008-12-23 @ 10:45:11
URL: http://jojjeb.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0