Min tro

Dag 09 – Min tro

Jag är inte religös, jag tror inte på Gud och jag har gått ur svenska kyrkan. Så jag skulle väl säga att jag är humanist. Jag tror även på liv efter döden (kanske inte så humanistiskt dock) jag har väldigt svårt att tänka mig att vi en dag bara slutar existera och det enda som finns kvar av oss är en kall stel kropp som vi ska begrava, vi är så komplexa så något mer måste ju finnas, sedan kanske det inte är som ett "liv" efter döden men något tror jag definitivt sker med oss efter vi går bort.

Jag har även tilltro till min medmänniska, kanske mer än man borde ha. Jag har väldigt lätt att se de goda i de flesta människor och det är väl kanske inte så bra i alla lägen för alla vill ju än tyvärr inte alltid de bästa.

Jag tror även på ödet.
.
Så de är väl i princip jag en vidskeplig humanist som tror på ödet och liv efter döden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0