Operation...

Nu har jag äntligen gjort som alla andra och opererat silikonbröst! Eller nej just ja de kanske inte var så. Narkosläkaren kallade mig för övrigt "rätt ung". Hon gick och letade mig o sa att hon letade efter en rätt ung tjej som skulle göra en titthålsoperation av gallblåsan. Ja de var ju jag de ja.
Kom dit tidigt på morgonen och fick på mig de otroligt snygga kläderna man har på operation. Är det någon som fattar varför man måste ha de gräsligt fula trosorna? Iaf när jag kommit i min fina outfit för dagen så var det bara att vänta på läkaren men narkossköterskan dök upp först så hon fick också vänta på att doktorn skulle komma och prata vilket gick rätt snabbt o sedan blev man nerrullad till operation. En timme och fyra hål på magen senare var jag en gallblåsa fattigare och gallstensattackerna är numer ett minne blott.
Jag gruvade mig mer än nödvändigt kan ja säga för de var inte alls så farligt. Va lite otäckt när ma fick sömnmedlet men ja vaknade upp rätt snabbt och sedan va de bara att åka hem efter några timmar. Lite ont gör de så här efter men de går ju inte ens att jämföra med hur man mådde efter att man födde barn.

Känns skönt att allt gick så fort från att jag fick mitt första riktiga anfall tills jag fick operera mig så gick det 2 mån. Sjukt snabbt för att vara sundsvalls sjukhus!

Var för övrigt några till patienter som operade bort gallblåsan men de va alla 50+. Det är väldigt ovanligt att man har besvär om man är under 30 tydligen men de finns ju gallblåsebesvär i släkten och man kan ju få de efter graviditet men sedan är de väl så man blir så gammal som man gör sig... tydligen är man närmare pensionsåldern ;-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0