Varför man ska tänka sig för....

... innan man tatuerar sig.

-08 tatuerade jag mig för första gången (enda gången hitills också iof). Det var ett infall jag fick när jag och min bror var på Sweden Rock och vi valde att gå och tatuera oss.  Jag var inte riktigt säker på vad jag skulle göra för motiv eftersom det var ett infall, jag hade vetat i flera år att jag ville tatuera mig men inte vad jag skulle göra för något motiv för jag anser att man ska tänka igenom både en och två gånger vad man väljer när man ska sätta en permanent färgklick på kroppen men av någon dum anledningen så valde jag att göra en ogenomtänkt tatuering.

I vilket fall så bestämde jag mig för att göra en blomma och jag valde en lilja för jag tyckte de var en stor fin blomma för jag ville inte ha en liten tatuering. Jag ville sätta den på sidan av ryggen och lite framåt så den skulle gå över höften men tatueraren lyckades övertala mig att sätta den på magen ist. Jag var tveksam ifall den skulle bli ful vid en graviditet men det hävdade han inte var något problem.

Vad tycker du själv?
Bilden längst upp till vänster är när den är rätt nyligen tatuerad, nedanför när den läkt, de till höger under graviditeten och i mitten efter graviditeten.



Det går bristningar igenom hela tatueringen, linjerna har töjts ut och blivit fula, konturlinjerna hat töjts olika mycket vilket gör att linjerna ser olika tjock ut. De syns ju va de är men den är ju inte snygg längre. Skulle ja fått göra om mitt val hade ja nog inte tatuerat mig på magen.

Kommentarer
Postat av: Frida - Mamma till Elsa

Kan tänka mig att det inte är så roligt. Jäkla bristningar alltså :/

2011-01-29 @ 21:27:25
URL: http://allgren.blogg.se/
Postat av: Helena Rendahl

Jag förstår dig att du ångrar dig,men tänk du har som två minnen nu! Första är ju självaste tatueringen då du var på den där Sweden Rock,och den andra är bristningarna utav din graviditet som gett dig de vackraste som finns alltså eran lilla Vincent:)

2011-02-09 @ 13:02:15
URL: http://lillsnuttan.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0