Torsdag men snart fredag

HUSET:
I huset har det inte skett så himla mycket sedan sist, det har stått lite still så att säga. Torktumlaren la av, vilket var fruktansvärt frustrerande då man har hur mycket tvätt som helst efter flytten... så när Peter var ner till Sthlm nu i veckan så köpte han en ny (begagnad) torktumlare (kondenstumlare). Vi betalde 1000:- för en Whirepool av fjolårsmodell, känns rätt okej kan jag tycka. Han köpte även hem vår nya bil, så tjusig så är supernöjd. Körde hem den förut, såååå underbar lika underbar som min underbara sambo som köpte den =) Men nu hamnade jag på ett litet sidospår. Vi ska börja med altanen i helgen är det tänkt. Så jag ska fotografera händelsen och lägga upp bilder vid tillfälle...
Vincent
Vincent blev hela 6 mån igår.. tiden går så vansinnigt fort. Och nu har lillhjärtat lärt sig sitta utan stöd. Så duktig mammas kille =) Han började med det häromdan, att kunna sitta lite längre stunder utan att tippa och idag hos farmor satt han i princip hela tiden själv på gräsmattan och tippade 2 ggr på en halvtimme eller ngt.
Vincents försök att sitta själv:


Idag var förövrigt sista gången på babysången vilket var lite tråkigt men det kör ju igång i höst igen. Så vi mammor ska väl försöka träffas lite i sommar ändå, är ju faktiskt väldigt trevligt att träffa andra som har barn i samma ålder.
Vincent och några av hans babysångsvänner:

Kommentarer
Postat av: Nina

Härligt att flytta till nytt hus.

Själv har jag flyttat till vårt första hus för 4 månader sedan. Allt är nytt och härligt. Roligt att ha ett eget hus och tomt. Det jobbigaste med att flytta var flyttstädningen i den gamla lägenheten. Ingen höjdare precis.

/Nina

2011-07-22 @ 09:47:06
URL: http://www.hittaflyttstadning.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0