De första banden till Sweden rock!

Häromdagen släppte man de första banden som är klara till Sweden Rock 2009.
  •  HEAVEN & HELL (UK)
  • IN FLAMES (S)
  • DREAM THEATER (US)
  • EUROPE (S)
  •  FOREIGNER (US)
  • HAMMERFALL (S)
  • MOTÖRHEAD (UK)
  • LITA FORD (US)
  •  URIAH HEEP (UK)
  •  MARILLION (UK)
  • AMON AMARTH (S)
  • RIOT (US)
  • BLACKFOOT (US)
  • SOILWORK (S)
  • FORBIDDEN (US)
  • THE OUTLAWS (US)
  • THE TUBES (US)
  • SEVENTH WONDER (S)
  •  BULLET (S)
  • STORMZONE (UK)
  • TORCH (S)
  • ENFORCER (S)
Pappa tyckte det var kul att Uriah Heep skulle spela =P han är nog lite sugen på att åka men han lär ju inte göra det.
Ganska hyfsat startfält den stora frågan är vilket band som blir årets dragplåster?
Ska jag vara ärlig så jag det många av de här banden jag inte är så insatt i men jag ska bli, jag har ju lite tid på mig. Såg Soilwork i somras de spelade på fjuttiga gatufesten i Sundsvall och de va väl rätt okej live men de hade en liten publik och usel va publiken också. Gatufesten får nog hålla sig till sina standard artister, ingen var väl förvånad att E-type va där i år igen. Börjar bli lite uttjatat kanske?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0