Volbeat

Tänkte passa på att göra reklam för ett enormt bra band, mina favoriter. =)
Första gången jag hörde dem så var det för att en cover låt de gjort låg på några samlingsskivor som jag kom över =P Riktigt bra skivor faktiskt som hette Metal covers har jag för mig, en massa metalband som gjort covers på olika låtar och som någon lagt ihop. Låten hette I only wanna be with you. Hörde den och blev helt såld! Sedan kom jag på något vis över deras skiva och fastnade för den andra låten som jag bifogat Soulweeper 2.

Volbeats stil är unik, ett rockabilly metal band, elvis metal band har de också kallats. Såg dem live på SRF i somras, och jag var inte ensam. Det lilla scenområdet de var bokad för var packat med människor som ville se de danska bandet som klättrar på listorna. I september släppte de en ny platta, fruktansvärt bra är den. Nu är ju naturligtvis jag väldigt färgad i mina åsikter eftersom jag bara älskar Volbeat men lyssna själv och avgör, är de inte underbara? =D

 VOLBEAT - I ONLY WANNA BE WITH YOU


 VOLBEAT - SOULWEEPER 2

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0