Broken piece of my broken heart

Ibland så är det bara så att folk visar sig vara något man inte trodde att dem var.
Ibland är det bara så att den bild man haft av någon inte visat sig stämma och det
folk en gång sagt till en som man desperat förnekat är den verkliga sanningen.
Ibland är det så att man slösat bort en massa tid på en människa som inte var värd
att slösa den tiden på.
Ibland är det så att man har gett sitt hjärta till någon som använt det som en dörrmatta.
Ibland är det så att man blir bitter, ledsen, sårad, förkrossad över hur vissa personer beter sig.
Ibland är det så att man älskar någon som inte är värd att lägga sitt hjärta och hela sin själ på.
Ibland gör man tyvärr det ändå.
Ibland vill man desperat lösa saker men det går inte lösa om inte båda vill.
Ibland räcker det inte med att man älskar någon, speciellt om de inte älskar en tillbaka.

Du betydde mycket för mig, jag älskade dig nå fruktansvärt och jag är besviken på den behandling jag fått.

Men de säger att tiden läker alla sår. Även om det gör ont nu och kommer göra ett tag så kommer
det gå över. Det är dags att kliva ur martyrrollen och ta tag i sitt liv och gå vidare.
Jag har ältat det här tillräckligt länge nu, drivit mina vänner totalt vansinniga med hela den
här soppan och nu har jag fått allt svart på vitt.
Jag har förlorat min självrespekt och min värdighet och det är dags att ta tillbaka dessa.



Jag har dock vunnit en vän, en vän som har stått där och lyssnat på mig, som har hjälp mig och som har stöttat mig igenom allt detta och jag är fruktansvärt tacksam för att du finns där för mig.Tack Tessan för att du orkar stå ut med allt och för att du bryr dig.


En bild säger mer än tusen ord?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0