Don't worry be happy

När orken tryter som förälder så läste jag någonstans på facebook (naturligtvis var annars?) en lista med saker som skulle göra att man kunde vända sina negativa tankar om föräldraskapet till något positivt.
Och visst är det så ibland är det inte så jätteskoj att vara förälder men man biter ihop och sedan kommer det stunder som verkligen är guld värda och alla de tråkiga/jobbiga stunder man haft flyger ut genom fönstret med rekordsnabb hastighet.

Jag upplevde en sån otroligt positiv händelse häromdagen.
Jag satt och matade Vincent och busade lite med honom medan han åt. Mitt upp i allt så tittar han på mig med busigt leende ögon, böjer sig fram och smeker mig på kinden. Jag smälte som smör i solsken och gick med ett fånigt leende på läpparna i stort sätt hela dagen.

Tänk att så små saker kan få en att må så otroligt bra. Det är ju egentligen helt fantastiskt. Att en enkel gest kan göra att man bara fylls av lycka.

Det sätter saker i perspektiv. Varför ska man hela tiden gå runt och vara negativ istället för att njuta av nuet? Sluta älta och slita sitt eget hår av diverse problem man känner hopar sig över en och istället bara vara i nuet och njuta av alla dessa underbara små gester som finns runt omkring men som man riskerar att missa när man går runt med sin negativa bekymmrarmössa på.



Kommentarer
Postat av: Frida

Gillar!:)

2012-05-01 @ 21:37:23
URL: http://byllisfrida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0